Lotnisko

KRAKÓW AIRPORT – lotnisko „przyjazne autyzmowi”.
Już od kilku lat KRAKÓW AIRPORT wspiera działania Fundacji Wspólnota Nadziei i Farmy Życia w ramach różnych wspólnych inicjatyw i projektów.
Tym razem w ramach prowadzonych przez lotnisko szkoleń z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych mieliśmy (w dniach: 22-23.10.2018) przyjemność przeszkolenia personelu lotniska w ramach specjalnego modułu dotyczącego autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej i problemów komunikacyjnych oraz zachowań nietypowych i kwestii odbioru bodźców sensorycznych, tej grupy pasażerów ze specjalnymi potrzebami.
W trakcie szkolenia uczestnicy:
• poznali specyficzne (charakterystyczne) sposoby zachowania i reagowania w miejscach publicznych osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami rozwoju (autyzm) w tym kwestie związane z możliwością wystąpienia zachowań nietypowych i „trudnych”, oraz kwestie związane z problemami sensorycznymi i ich możliwymi skutkami.
• otrzymali informację jak należy komunikować się z pasażerami z ASD.
Z kursu skorzystało 58 uczestników – pracowników Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków–Balice
 .
Z ramienia fundacji szkolenia prowadził Edward Bolak – specjalista ds. autyzmu.
Szkolenie miało na celu przełamanie stereotypu osoby niepełnosprawnej jako osoby o ograniczonej sprawności ruchowej i zwrócenie uwagi na inne problemy i specjalne potrzeby: rozwojowe, społeczne, komunikacyjne, poznawcze, etc.
Szczególnie dziękujemy Panu Tomaszowi Żakowskiemu – Koordynatorowi Sekcji Obsługi Klienta za wspólną pracę, otwartość i wysiłek w dążeniu likwidacji barier (także mentalnych).
Liczymy że to dopiero początek wspólnych działań na rzecz zwiększenia dostępności przestrzeni publicznej, kształtowania otwartych postaw, rozumienia, życzliwości i wzajemnego szacunku wszystkich pracowników oraz podróżujących i korzystających z infrastruktury i oferty KRAKÓW AIRPORT.